Manualul crescătorului

Abilităţi şi antrenament

Abilităţi

Pe Howrse, există şase categorii de abilităţi:

  • rezistenţă
  • viteză
  • dresaj
  • galop
  • trap
  • sărituri

Abilităţile maxime pe care un cal le poate dobândi în timpul vieţii, prin activităţile efectuate, sunt determinate la naştere în funcţie de rasă şi strămoşi. Acestea variază, deci, de la un exemplar la altul, chiar şi pentru exemplarele din aceeaşi rasă. Totuşi, din punct de vedere logic, un trăpaş nu va ajunge niciodată campion la o cursă de viteză fără obstacole! Având în vedere că potenţialul unui cal nu poate fi extins la nesfârşit, va veni un timp la care calul nu va mai evolua. Depinde de dumneavoastră să dezvoltaţi abilităţile calului la maxim!

Există trei modalităţi principale prin care puteţi îmbunătăţi abilităţile calului dvs.:

  • plimbări
  • antrenament
  • competiții

Acordaţi atenţie sănătăţii calului dvs. Dacă îl antrenaţi, îl duceţi la plimbare sau îl înscrieţi în competiţii, iar sănătatea lui nu este la 100%, nu va câştiga numărul maxim de puncte pentru abilităţi. În cazul în care calul dvs. nu obţine abilităţi maxime, nu le va putea recupera ulterior.

Există şi alte două moduri pentru îmbunătăţirea abilităţilor:

  • Jocul cu mânzul, când acesta are între opt şi 16 luni. Puteţi obţine până la 60 de puncte de abilităţi prin joaca cu mânzul.
  • Finalizarea misiunilor din momentul în care un cal împlineşte doi ani. Acestea consumă 30% energie. Creşterea abilităţilor depinde de calitatea misiunilor oferite de centrul de echitaţie în care este găzduit calul. Misiunile permit unui cal sau ponei să obţină puncte de abilităţi pentru două dintre abilităţile lor cu cel mai mare potenţial. Reţineţi, creşterile de abilităţi de la misiuni se termină când calul împlineşte 25 ani!

După ce aţi încheiat dezvoltarea abilităţilor calului, acestea sunt afişate cu litere îngroşate în potenţialul genetic al calului. Încheierea dezvoltării înseamnă finalizarea antrenamentelor şi a plimbărilor şi câştigarea de către cal a tuturor abilităţilor posibile în cadrul competiţiilor.

Antrenament

Instruirea începe la 1 an şi 6 luni pentru plimbări. Există 2 tipuri de plimbări: plimbări în pădure şi plimbări pe munte. Fiecare dintre acestea dezvoltă abilităţi specifice:

  • Plimbările în pădure dezvoltă abilităţile de dresaj, galop și sărituri
  • Plimbările pe munte dezvoltă abilităţile de rezistenţă, viteză și trap

Veţi vedea cum stelele din secţiunea Abilităţi (în centrul paginii calului dvs.) se umplu progresiv. Reţineţi că obţinerea abilităţilor este limitată, iar după un anumit timp, calul dvs. nu va mai câştiga nimic de pe urma plimbărilor.

Când calul împlineşte 2 ani, poate începe antrenamentul efectiv. Fiecare abilitate necesită un antrenament specific. Fiecare antrenament necesită 3 ore. Puteţi combina mai multe tipuri de antrenament în timpul zilei calului, dar verificaţi în permanenţă nivelul de energie al acestuia şi ora din istoricul acestuia, astfel încât să se poată odihni suficient. Nu uitaţi că trebuie să îl duceţi la culcare cel mai târziu la ora 10:00 seara!

După ce calul dvs. împlineşte 5 ani, puteţi merge la plimbare pe plajă. Acestea sunt plimbări speciale în timpul cărora puteţi schimba alocarea abilităţilor calului dvs., transferându-le de la o abilitate la alta. Cu cât e mai lungă plimbarea, cu atât este mai mare transferul de abilităţi. Atenţie, transferul este limitat şi corespunde unei valori de 2.5% din potenţialul genetic al calului.

Nu uitaţi că, în cazul în care moralul calului dvs. nu este 100% atunci când este plimbat pe plajă, transferul abilităţilor va fi sub cel optim şi pierdut definitiv.

Bonusuri

Acestea apar într-o fereastră pe pagina calului. Acestea reprezintă puncte adăugate la abilităţi, dar nu trebuie confundate cu abilităţile în sine. Pot conta pentru rezultatele competiţiilor, dar nu contează pentru nivelul minim solicitat pentru competiţii.

Pot fi asociate cu:

  • la centrul de echitaţie în care a fost găzduit calul, în funcţie de prestigiul acestuia
  • cu diferite obiecte cumpărate de la magazin, de pe Piaţa Neagră sau găsite în timpul activităților efectuate de calul dvs.

Acestea sunt, de asemenea, afişate cu un semn + în faţă atunci când mutaţi cursorul pe cadrul „Abilităţi".